torsdag den 12. januar 2012

Om veninder, vodka og sushi...

Jeg glæder mig til i morgen!

Louise skal med hjem fra skole og lege! Måske skal vi male en dør og en dørkarm, men vi skal helt sikkert spise sushi og drikke god vin! Ligesom vi sikkert skal teste, om det vodka, der er tilbage fra nytårsaften, er ved at blive for gammel.. Og høre musik til... Og snakke! Vi skal snakke en masse! :)

Jeg er ikke sådan en, der har mange veninder.. Det har jeg egentlig aldrig været.. Jeg har altid kun haft et par stykker ad gangen, men af grunde, jeg aldrig helt har forstået, er det aldrig lykkedes mig at holde ved dem.. Jeg har vist ingen tidligere veninder, jeg er blevet uvenner med... Så det er ikke derfor...

Desværre har jeg heller ikke en fornemmelse af, om det er dem eller mig, der har været dårlige til at pleje det... For det skal man vel... Man skal indimellem ringe.. Dér, når man bliver ramt af tanken om, at det er længe siden, man har snakket... Det vil jeg til...

Min mand har ofte sagt, at meget ville blive bedre, hvis bare jeg havde nogle veninder.. Fordi jeg egentlig tit har ytret mig om, at det var træls at være den, der var hjemme, mens han bare var sammen med vennerne... Som fra mit synspunkt i virkeligheden handlede mere om, at han synes at skide på alle vores aftaler efter forgodtbefindende, når han var sammen med dem.. Men de skal jo plejes.. Veninder.. Og det er ikke nemt, når man lader være med at gøre ting, fordi den, man er gift med, synes, det er træls og er ked og jaloux, når man er ude i luften...  

Men jeg vil ikke bruge ham som undskyldning mere... Jeg vil gøre mit for, at det, jeg har nu, ikke løber ud i sandet! For jeg tror faktisk, at jeg har flere veninder nu, end jeg nogensinde har haft..  Det er dejligt.. Og jeg vil gerne beholde dem...

Og i morgen skal Louise med hjem fra skole og lege! :)

1 kommentar:

  1. og det var hyggeligt og vi fik snakket - også om det med veninderne. Du er en mega god veninde, Lene! - Nu går jeg altså i seng med Åsa Larsson!

    SvarSlet