mandag den 2. januar 2012

Om gyldne sko og en pink Ja-hat

Nøj, hvor har jeg haft en god dag!

Det er det, der burde være første arbejdsdag i det nye år, men jeg har pjækket! Jeg vågnede i morges og lå i min seng og reflekterede lidt over den ferie, der netop er gået.. For faktisk kunne jeg ikke umiddelbart komme i tanke om, hvad jeg har brugt den på?! Jeg har været hjemme i fjorten dage, og måske kan jeg redegøre for et konstruktivt indhold i de 3... Nå ja, og så de 4 første, som ikke var ferie, men sygdom... I morges kunne jeg dog kun komme i tanke om én ting, jeg har brugt ferien på.. Som ikke engang er konstruktiv... Hver eneste dag har jeg flyttet indkøbene fra min nylige USA-tur fra henholdsvis gulvet og vindueskarmen til sengen, for så at flytte dem tilbage til gulvet og vindueskarmen igen, når jeg skulle være der.. I sengen, mener jeg.. Hver eneste dag i min ferie! Det er jo ikke konstruktivt... Omend kun indtil årets sidste, som jeg brugte på at rydde op i mit skab og gøre plads til indkøbene... Uanset, at det virkelig var dejligt, så er det jo ikke meget at have bedrevet på 10 dage...

Jeg øver mig.. I at tage beslutninger.. Hvilket egentlig er en ret mærkelig erkendelse, hér som 35årig.. For jeg synes egentlig, at det burde være sådan noget, man går i gang med noget tidligere, og jeg tror egentlig også, at jeg har været god til det engang... Jeg husker mig selv som ung voksen som en, der godt kunne tage beslutninger, og alligevel har jeg sådan en oplevelse af, at jeg har glemt, hvordan man gør... Nogle gange føles det sådan.. Og det gør mig egentlig lidt trist.. For der sker jo i virkeligheden ikke ret meget, når man ikke tager beslutninger, men bare sidder der og glor og venter på, at nogle andre tager dem... Eller lader være med at brokke sig, når man oplever, at nogle andre bare tager dem for en.. Livet går bare...

Jeg tog en i morges! Og straks jeg havde taget den, kunne jeg mærke, at den var god! Jeg tog beslutningen om at blive hjemme fra mit arbejde og gøre nogle af alle de mange ting, jeg burde have gjort både før juleferien og undervejs i juleferien! Og jeg har gjort nogle af dem! Jeg er slet, slet ikke færdig, men det gør ikke så meget... For selvom det selvfølgelig er dejligt at få bare lidt af det gjort, så har jeg alligevel oplevelsen af, at det var det at tage beslutningen, der har været godt; mere end det har været det at rydde op, skrive 8 mails og få ringet til bankdamen og sige, at jeg godt ved, at jeg har købt alt, alt for meget i USA... Men nu har jeg jo lagt det ind i skabet!... :)

Jeg håber virkelig, at der kommer mange, mange flere dage i 2012, hvor jeg kan iføre mig min pink Ja-hat, allerede inden jeg står ud af sengen, og hvor Herreys' grand prix sang om de gyldne sko alene bliver oplevet som en 'glad-i-låget'-sang!

What's not to love? :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar